87-321 Bartniczka, ul. Brodnicka 8

56 4936810/11

pn, śr, cz, pt: 7.15 - 15.15, wt: 8.00 - 16.00

ugb@data.pl

Informacja prasowa ZUS - Miliony na wyprawkę szkolną już na kontach rodziców

41 mln zł trafiło na konta rodziców i opiekunów w ramach programu „Dobry Start”
w województwie kujawsko-pomorskim. W całym kraju ZUS wypłacił już ponad 760,6 mln zł.

Wnioski o świadczenie 300 plus z  programu „Dobry Start” na rok szkolny 2024/2025 można składać od 1 lipca do 30 listopada 2024 r. W województwie kujawsko-pomorskim o jednorazowe wsparcie rodzice i opiekunowie złożyli 121,2 tys. wniosków, w całym kraju do  ZUS-u wpłynęło 2,2 mln wniosków na przeszło 3,2 mln dzieci – informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

- Część rodziców, którzy złożyli wniosek na początku lipca pieniądze na wyprawkę szkolną ma już na swoim koncie. W województwie kujawsko-pomorskim w ramach programu „Dobry Start” ZUS wypłacił prawie 41 mln zł. W całym kraju do rodziców i opiekunów uczących się dzieci trafiło
760,6 mln zł – mówi Krystyna Michałek.

Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosku o 300 plus, warto by z tym nie zwlekali. Im szybciej złożą poprawny wniosek, tym szybciej otrzymają pieniądze, które pomogą im w sfinansowaniu przyborów szkolnych i podręczników dla ucznia. Jeżeli rodzice złożą wniosek do końca sierpnia, pieniądze na wyprawkę szkolną otrzymają jeszcze we wrześniu. Jeżeli złożą go we wrześniu, październiku lub listopadzie, to pieniądze trafią na ich konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.

ZUS przypomina, że wniosek z błędem, np. w imieniu, nazwisku dziecka, rodzica, czy w Peselu, wydłuża obsługę, a w konsekwencji wypłatę świadczenia, dlatego warto uważnie wpisywać dane.

Termin na złożenie wniosku o 300 plus mija 30 listopada

Podobnie jak w latach poprzednich wnioski o 300 plus mogą być składane do końca listopada wyłącznie elektronicznie przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, system bankowości elektronicznej oraz portal Emp@tia. Złożenie wniosku po 30 listopada będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po
30 listopada.

Informacje na temat wniosku i jego obsługi można znaleźć na portalu PUE ZUS. Wystarczy zalogować się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki "Dobry Start".

Środki z programu „Dobry Start” przysługują raz w roku na uczniów do 20. roku życia, a jeśli mają orzeczoną niepełnosprawność – to do ukończenia 24. roku życia. 300 zł nie przysługuje na dzieci uczące się w zerówkach i dla studentów, nawet jeśli są w wieku uprawniającym do świadczenia. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli wiek odpowiednio 20. albo 24. rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym.

 

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim